Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Relacja z mobilności - CYPR - 4-15 PAŹDZIERNIKA 2021

W dniach 4-15 października 2021 roku troje kolejnych nauczycieli Szkoły Podstawowej im. Oskara Kolberga w Ciechocinie, panie Iwona Rumińska, Agnieszka Pycz-Pyczewska oraz pan Władysław Rybicki uczestniczyli w kursie językowym w ramach realizowanego w tejże placówce projektu Erasmus + KA101 „Nowe kompetencje językowe i metodyczne kadry SP im. Oskara Kolberga, filarem rozwoju międzynarodowego placówki”. Tym razem wybór padł na szkołę językową English In Cyprus w Limassol na Cyprze. Jeszcze przed wyjazdem uczestnicy ci zobowiązani zostali do wypełnienia testu sprawdzającego kompetencje z języka angielskiego, który miał na celu przypisanie ich do odpowiedniej grupy zaawansowania. Zajęcia odbywały się codziennie przez dwa tygodnie od poniedziałku do piątku, po cztery godziny lekcyjne. W zależności od grupy zaawansowania prowadzone były innymi metodami, jednak były też cechy wspólne; wszyscy mówili tylko i wyłącznie w języku angielskim. Nauczyciele nie byli Polakami i wszelkie tłumaczenia niezrozumiałych słówek, zasad gramatyki, również były w tym języku. W grupach dominowały osoby z Polski (którzy podobnie jak nauczyciele z naszej szkoły brali udział w projekcie Erasmus) oraz z Rosji. Uczestnicy kursu to również osoby z Japonii, Gruzji czy  Szwajcarii. Naszym nauczycielom najbardziej do gustu przypadła metoda nauki polegająca na quizach, gdzie każdy z jego uczestników musiał wypowiadać się tylko w języku angielskim przełamując tym samym opór w posługiwaniu się nim. Rozwijanie swoich zdolności lingwistycznych było łatwiejsze także z dwóch innych powodów; przede wszystkim grupy liczyły maksymalnie 12 osób i wszyscy jej członkowie byli na tym samym poziomie znajomości języka.

Uczestnicy tegoż projektu swoje zdolności językowe rozwijali nie tylko w murach szkoły. Po zajęciach wolny czas spędzali na zwiedzaniu wyspy, gdzie również musieli posługiwać się tylko językiem angielskim. Należy wspomnieć, że wyjazd ten nie miał charakteru typowej wycieczki. Nasi nauczyciele musieli samodzielnie przemieszczać się po wyspie korzystając ze skromnej jak na europejskie standardy komunikacji międzymiastowej oraz bardzo niepunktualnej, a wręcz czasami zagadkowej komunikacji miejskiej. Ale dzięki temu członkowie wyjazdu przełamywali opory w używaniu języka angielskiego na co dzień, bez względu na poziom jego znajomości. Nasi nauczyciele znaleźli oczywiście czas na zwiedzanie Cypru, który ma przecież bardzo bogatą historię. Odwiedzili takie miejsca jak Pafos, Kurion, Lefkara, zwiedzali stare miasto Limassol, byli na plaży, gdzie w okresie wakacyjnym lęgną się żółwie oraz pływali w wodach Błękitnej Laguny. Sporo czasu poświęcili też na poznawanie najbardziej popularnych dań kuchni cypryjskiej i greckiej.

Taki kurs z pewnością bardzo rozwinął u uczestników umiejętności posługiwania się językiem angielskim, a przede wszystkim pozwolił przełamać opór posługiwania się nim. Należy wspomnieć, że ludność tego kraju płynnie mówi w tym języku. To wynika po części z faktu, że przez pewien okres Cypr był kolonią brytyjską, ale duży wpływ na to ma też turystyczny charakter tego państwa. Uczestnicy wyjazdu z pewnością będą wykorzystywać lepszą znajomość języka angielskiego w porozumiewaniu się z osobami z innych krajów, także z nauczycielami. Dzięki temu będą mogli wymieniać się doświadczeniami z pracy w różnych państwach i z różną kulturową młodzieżą. Niezapomniane będą także przepiękne pejzaże wyspy, pełne sadów oliwnych, drzew limonowych, winorośli i zabytków kultury antycznej.

Każdy z nauczycieli po powrocie do szkoły rozpoczął wprowadzanie zdobytej wiedzy i umiejętności w obszarze swojego przedmiotu. Ponieważ projekt realizowany jest przez nauczycieli różnych specjalności (nauczyciele klas 0-3, historii, bibliotekarka), elementy języka obcego zostaną wprowadzone w formie innowacji, bądź też zmian w programach nauczania. Ponadto każdy z uczestników zrealizuje wraz z uczniami projekt współpracy, dotyczący wybranej przez siebie dziedziny, na platformie e-twinning. eTwinning to społeczność szkolna, gromadząca szkoły i przedszkola z całej Europy (i nie tylko) współpracująca za pomocą mediów elektronicznych. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami – współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.

Data dodania: 2021-11-03 15:40:06
Data edycji: 2022-10-05 16:23:51
Ilość wyświetleń: 172

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

"Każdy rodzący się człowiek ma dla siebie osobną gwiazdę na niebie, która mu świeci, pokiela (dokąd) żyje."

Oskar Kolberg
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej